Viac ako 100 rokov
Isuzu
je na vašej strane

original-isuzu-shield
19 16
ISUZU Inizia la storia
100-ročná história

Historické pozadie

História spoločnosti Isuzu sa začína v Japonsku pred viac ako 100 rokmi, v roku 1916, keď spoločnosť Tokyo Ishikawajima Shipbuilding and Engineering Co. Ltd., založená v roku 1893, a Tokyo Gas and Electric Industrial Co. začala spoluprácu na výstavbe továrne na motorové vozidlá.

19 18
Prvá spolupráca

Medzi Japonskom a Anglickom

Výroba vozidiel sa začína v spolupráci s britským výrobcom automobilov Wolseley Motor Ltd. Založená koncom roka 1800 tridsaťročným Herbertom Austinom, značka existuje až do roku 1975 a po výrobe niektorých modelov, v roku 1918 uzatvára dohodu s Ishikawajiama Ship-Building and Engineering. Táto dohoda, počnúc rokom 1922, vedie k výrobe nových vozidiel.

Wolseley Motor Ltd
19 22
Wolseley A9
Prvé osobné vozidlo

Wolseley A9

Po 4 rokoch vývoja spoločnosť Tokyo Ishikawajima pre stavbu lodí a techniku predstavuje prvé vozidlo osobnej dopravy vyrobené v Japonsku - Wolseley A9.

19 28
Vývoj

Sumida CL

Vyrába sa model „Sumida CL“, ktorý predstavuje prvé zlepšenia čo sa týka spotreby paliva a výkonu. Preberá názov „Sumida“ podľa rieky, blízko ktorej sa nachádzal výrobný závod. Nasledujúci rok, v 1929, po viacerých modeloch a vylepšeniach vznikol autobus „Sumida M Bus“, prvý autobusový model vyrobený v Japonsku, ktorý v priebehu rokov prispeje k rozvoju stále modernejšej siete verejnej dopravy.

Sumida CL
19 33
Sumiya & Chiyoda
Nové výrobné modely

Automobile Industries Co.

V roku 1933 Ishikawajima Automotive Works, po fúzii so spoločnosťou DAT Automobile Manufacturing Inc., zmenila svoj názov na „Automobile Industries Co., Ltd“ a začala s výrobou vozidla podľa noriem stanovenými vtedajšou vládou.

19 34
Isuzu

Pôvod mena

V roku 1934, po stretnutí medzi spoločnosťou a japonským ministerstvom medzinárodného obchodu a priemyslu (MITI), boli vozidlá, pôvodne uvádzané na trh ako Sumiya a Chiyoda, nazvané „Isuzu“, podľa rieky, ktorá má svoj zdroj a ústie v meste Ise, v prefektúre Mie, a ktorého doslovný význam v Japonsku je „50 zvonov“.

Rieka Isuzu je obzvlášť pozoruhodná, pretože preteká Veľkým chrámom Ise a most Uji, ktorý cez ňu prechádza, vstupuje do Veľkého chrámu Ise. Vzhľadom na svoju blízkosť k svätému chrámu bola rieka Isuzu často uctievaná a citovaná v mnohých básňach a piesňach, ktoré sa po celé storočia až dodnes stále odovzdávajú z generácie na generáciu.

Sumiya & Chiyoda
19 36
1936 ISUZU DA6 & DA4
Nástup dieselových motorov

DA6 & DA4

Vyvíjajú sa a vyrábajú sa prvé vzduchom chladené vznetové motory pre motorové vozidlá, DA6 a DA4. Od tohto momentu sa začne aj vývoj motorov ISUZU, čo povedie k vývoju a realizácii súčasných motorov prítomných vo vozidlách dnešných časov.

19 37
Hospodársky nárast

Tokyo Automobile Industries Co.

9. apríla 1937, s kapitálom 1 milión jenov, sa Automobile Industries zlúčuje s Tokyo Gas & Electric Co. a vytvára Tokyo Automobile Industries Co., Ltd.

Tokyo Automobile Industries Co
19 38
1938 ISUZU TX40
Nové modely

TX40

V auguste 1938 začína výroba modelu kamiónu TX40 s užitočnou nosnosťou až 2 tony, ktorý sa vyznačoval mimoriadne pevnou a masívnou konštrukciou.

19 48
Mestská doprava

BX91

Príbeh pokračuje a od januára 1948 sa začína výroba autobusového modelu BX91 poháňaného dieselovým motorom, schopného prepraviť až 50 cestujúcich, ktorý, počnúc rokom 1949, bude základom konštrukcie mnohých ďalších autobusových modelov.

Primo bus ad alimentazione diesel
19 49
1949 ISUZU Logo Design
Voľba

ISUZU Motors Limited

Názov spoločnosti sa natrvalo mení na „ISUZU Motors Limited“ so zvýšením investovaného kapitálu o 150 miliónov jenov. V tom istom roku sa začína prvý vývoz vozidiel do Hongkongu.

19 53
Nové osobné vozidlo

Hillman Minx

Po dohode so spoločnosťou Rootes Group Ltd. UK, je inaugurovaná prvá výrobná linka nového osobného vozidla ISUZU Hillman Minx, ktorý sa o štyri roky neskôr vyrába s komponentmi výlučne japonskej produkcie.

1953 Prima Linea di Produzione
19 59
1959 ISUZU ELF
Zrodil sa prvý nákladný automobil

ELF

V roku 1959 spoločnosť Isuzu uvádza na japonský trh prvý ľahký nákladný automobil - ELF, ktorý je predchodcom neskôr všeobecne známeho „Isuzu Séria - N“.

19 61
Január

ELFIN

In January 1961, with a load capacity of almost 2 tons, ELFIN was presented to the public. The newly developed DL201 engine represented excellence for the diesel engines of the time.

1961 ELFIN
19 61
1961 Bellel
Október

Bellel

In October of the same year, a new passenger car, the Bellel, was presented to the public. The first vehicle whose design was totally conceived by Isuzu and the first Japanese passenger car with a diesel engine, it was particularly appreciated thanks to its use as a taxi.l

19 63
Kompaktný truck

ISUZU Wasp

1963 je rokom predstavenia kompaktného nákladného auta ISUZU Wasp, komerčného variantu Isuzu Bellett, ktorý sa bude predávať vo verziách 1325 cm3 a 1764 cm3 a bude sa vyrábať do roku 1972.

1963 ISUZU Wasp
19 64
Bellett 1600 GT
Prvý športový automobil

Bellett

V apríli 1964 bola predstavená séria „Bellett“, prvé vozidlo ISUZU vyvážané do Európy, ktorého sortiment zahŕňal prvé športové vozidlo japonskej spoločnosti Bellett 1600 GT. Bellett 1600 GT bol tiež vyrobený v GT-R (závodnej) verzii a vozidlo je použité aj v slávnych videohrách Gran Turismo 4, 5 a 6.

Spoznajte storočnú históriu Isuzu!

Každý utorok o 11:00 nová správa!